dijous, 17 de març del 2016

Exposició

Del 17 de març al 2 d'abril


A càrrec de Mar Benabarre González, Pau Benabarre González i Josep Benabarre Ferreño.

Inauguració dissabte 19 de març, a les 12'00 hores

Mar Benabarre González

Des que tinc ús de raó he tingut un llapis a la mà, ja sigui perquè alguns dels meus familiars es dediquen a professions artístiques o ja per instint.

Als 10 anys em va començar a cridar l'atenció el món del còmic, la qual cosa va ajudar a potenciar el meu interès per l'art gràfic. Als 16 anys vaig començar els meus estudis artístics a l’Escola Massana on vaig passar 5 anys estudiant, entre Batxillerat Artístic i el Grau Superior d'Il·lustració. Als 17 anys ja sabia que volia iniciar-me al món del tatuatge, no sabia si temporalment o com a principal professió.

Vaig compartir les meves inquietuds amb el que a les hores era el meu professor de dibuix artístic, qui em va dir que el tatuatge no podia ser la meva única professió, sinó que havia de ser el suport d'una professió més “important i seria”, comentari amb el qual no vaig estar gens d'acord malgrat la meva inexperiència, vaig seguir desenvolupant les meves habilitats en el dibuix i als 19 vaig començar a tatuar.

El viatge a Anglaterra amb una beca Erasmus, em va servir per estudiar, durant 7 mesos Disseny Gràfic i anglès, mentrestant vaig acabar el meu projecte final d'il·lustració, dos gravats japonesos.
Després d'això vaig estudiar un any d'art digital i 3D a l'escola Joso. El mateix any vaig començar a treballar en un projecte de Joves Emprenedors on la meva funció era el disseny de pàgines web, logotips, cartells i altres. D'aquí va sorgir l'oportunitat de dissenyar els gràfics d'un videojoc.

Fa més de dos anys que em dedico, exclusivament, al tatuatge, actualment també estudio a temps parcial a la Barcelona Academy of Art.

Pau Benabarre González

La corrupción en España

La corrupción siempre ha existido en España. La trampa, la picaresca... Forma parte del carácter de su gente. El que no roba es por qué no puede...La corrupción se da en todos los ámbitos, desde el ciudadano que paga en negro, hasta el banquero que evade dinero al estranjero...

¿Puede un país democrático progresar y permitir una buena calidad de vida a sus ciudadanos con tanta corrupción? La respuesta es no. O no por mucho tiempo al menos. La corrupción sin duda es una de las causas de la crisis en España. Una crisis que ha afectado a la mayoría de la población, reduciendo su calidad de vida. Y ha aumentado drásticamente los niveles de pobreza y desigualdad.

Esta serie de ilustraciones muestra a algunos de los corruptos españoles más “célebres” de los últimos años. Muchos vinculados a la política, otros al sector bancario, otros al sector empresarial, el mundo del deporte... Han aparecido y siguen apareciendo muchos otros casos de corrupción constantemente, por desgracia, cada vez sorprenden menos, pero es muy importante no perder el espíritu crítico ante hechos como estos...Algunas de las fuentes de información utilizadas en los textos son: wikipedia, viquipedia, artículos de periodicos como El Pais, La Vanguardia, El Periódico, Publico, El diario, El Mundo, Diari Ara, El mundo deportivo, Sport, As y otros...

El Museo de la Corrupción (Espanya), fet pel Pau Benabarre Gonzalez l’any 2015, és un projecte “fill” de El Museo de la Corrupción (Paraguai), creat per alumnes de La Guapa Escuela de Creatividad d’Asunción. L’objectiu d’aquestes obres és recuperar la memòria col·lectiva de la ciutadania en els casos de corrupció.

Pau Benabarre González és un il·lustrador i dissenyador gràfic nascut a Barcelona el 1984.
Per més informació podeu visitar www.momentgrafic.com

Josep Benabarre Ferreño

Vaig néixer a Barcelona el 1962.  Vaig estudiar al taller de la pintora Gloria Muñoz, a la Facultat de Belles Arts de Barcelona (especialitat d’escultura) i a la Llotja de Barcelona en l’especialitat de gravat.

Durant uns anys vaig formar part de l’Associació d’Artistes de Sant Vicenç de Sarrià i de la Associació d’Artistes del Parc Güell de Barcelona. He fet diverses exposicions: Brighton i Hove (Anglaterra), a Aoya (Japó) i a Barcelona. 

Com els meus nebots, des de  ben petit l’art ha estat un mitjà perfecte per expressar els meus sentiments. Els estudis a la Facultat de Belles Arts de Barcelona i posteriorment a la Llotja  van suposar el descobriment de molts suports i materials, l’intercanvi d’experiències amb els companys  i també el descobriment del cos humà com a font inspiradora.

Aquesta petita mostra avarca un llarg període creatiu, traspassat per diverses experiències a nivell personal i professional. Aquesta evolució m`ha fet anar d’un estudi rigorós de l’anatomia fins a la síntesi de les formes.

Actualment treballo a la biblioteca Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes com auxiliar de biblioteca.