dimecres, 21 de gener del 2026

Presentació i col·loqui del llibre

Dijous 22, a les 18:30 hores

Per fer front als creixents reptes amb què es troben els centres i els sistemes educatius és imprescindible la col·laboració entre els docents, per teixir cultures de suport en els centres i expandir oportunitats d’aprenentatge, tant per als alumnes com per als mateixos docents.
Seguint recomanacions internacionals, el llibre presenta formes de col·laboració docent que permeten que els mestres i professors aprenguin col·laborant amb els seus companys, en la seva tasca diària i en el seu lloc de treball. Es presenten de forma rigorosa, però entenedora i amb aplicacions pràctiques, cinc formes de col·laboració docent per al desenvolupament professional: 
1) activitats conjuntes de docents amb grups d’alumnes de diferents cursos o edats, amb sis pràctiques a tall d’exemple; 
2) formats d’aprenentatge entre docents, com ara les passejades d’aprenentatge o els vídeos de pràctica; 
3) Observació mútua de pràctiques a l’aula, i es detalla un procediment i com oferir-se retroacció entre iguals; 
4) codocència o docència compartida, tot oferint guies per portar-la a la pràctica amb la màxima qualitat; i 
5) aprenentatge en xarxes de docents de diferents centres educatius.
El llibre, que ha estat escrit col·laborativament, promou també una lectura d’aquest tipus, amb preguntes a l’inici i final de cada capítol; i compta amb una pàgina web de recursos digitals addicionals.

Presentat per Maite Oller (mestra jubilada) en diàleg amb David Duran i Ester Miquel (professors de la UAB i autors)

Amb la col·laboració de les llibreries: